כל מה שרצית לדעת על Google Grants – הכלי לפרסום חינם לעמותות ומלכ"רים
גוגל הוא כבר מזמן לא "רק" מנוע חיפוש. החברה (ששמה הרשמי אגב הוא אלפבית) שינתה את האינטרנט, את האופן שבו כולנו מוצאים אינפורמציה ובעצם את החיים באופן כללי, וכתאגיד ענק הוא שואף גם לשפר את העולם. אחת הדרכים היא הפעלת תוכנית שנקראת גוגל גרנטס (Google Grants) - תוכנית שמסייעת לעמותות ולמלכ"רים לפרסם את עצמם בחינם.
כל עמותה שעומדת בתנאים של גוגל מקבלת עד 10,000$ לחודש לפרסום - סכום שכמובן חשוב לנצל באופן מושכל כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולשכנע אותו להקליק על המודעה ולהגיע לאתר של המלכ"ר או העמותה.
תנאי מהותי נוסף הוא כמובן קיומו של אתר אינטרנט. גוגל באופן כללי מעודדת בעלי אתרים להוסיף להם באופן קבוע תוכן בעל ערך מוסף לגולשים, ועל-מנת ליהנות מההטבה של פרסום חינם ב-Google Grants זהו כבר תנאי חובה.
ראשית, התמחור המקסימלי עבור כל הקלקה על כל מודעה הוא 2$. בנוסף, הקמפיין מוגבל לתוצאות החיפוש בגוגל וחייב להיות מבוסס רק על מילות מפתח (בלי תמונות ו/או סרטונים). גולשים שיבחרו ללחוץ על המודעה יגיעו אך ורק לאתר של המלכ"ר או העמותה (כלומר, רק הדומיין שלה יכול להופיע במודעה, ובפרט אסורים לינקים לדפים שמהם יוצאים קישורים לאתר חיצוני כזה או אחר). באופן טבעי, גם המודעה וגם מילות המפתח שעבורן היא מופיעה בתוצאות החיפוש חייבות להיות קשורות קשר ישיר למטרות המוצהרות של העמותה. שימוש מסחרי אסור בהחלט.
עוד דרישה של גוגל היא לבצע שינויים בקמפיין לפחות פעם אחת ב-3 חודשים, וכמו כן להתחבר לחשבון (בגוגל אדוורדס) אחת לחודש (או יותר, כמובן). כמו כן, חל איסור לשתף את האתר של העמותה בתוכנית שותפים או לחבר אותו לגוגל אדסנס.
יצירת תכנים לאתרים של מלכ"רים ועמותות מחייבת בקיאות ספציפית - מומלץ להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות.
מה אפשר לקבל מהתוכנית?
ההטבה המשמעותית של התוכנית היא האפשרות לפרסם את האתר של העמותה או המלכ"ר ללא תשלום. פרסום חינם ב-Google Grants, וליתר דיוק בגוגל אדוורדס - כלי פרסום המודעות במנוע החיפוש הפופולרי - הוא כמובן קרש קפיצה אפקטיבי מאוד שעשוי ליצור חשיפה בקנה מידה נרחב מאוד לעמותה ולמטרותיה.כל עמותה שעומדת בתנאים של גוגל מקבלת עד 10,000$ לחודש לפרסום - סכום שכמובן חשוב לנצל באופן מושכל כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולשכנע אותו להקליק על המודעה ולהגיע לאתר של המלכ"ר או העמותה.
מי רשאי להגיש בקשה לגוגל גרנטס?
התוכנית של גוגל מיועדת לעמותות רשומות כחוק ואשר חותמות על אישורים שונים (למשל איסור אפליה, ועוד). התוכנית לא מתאימה לגופים ממשלתיים.תנאי מהותי נוסף הוא כמובן קיומו של אתר אינטרנט. גוגל באופן כללי מעודדת בעלי אתרים להוסיף להם באופן קבוע תוכן בעל ערך מוסף לגולשים, ועל-מנת ליהנות מההטבה של פרסום חינם ב-Google Grants זהו כבר תנאי חובה.
הכללים לגבי הקמפיין בגוגל אדוורדס
בנוסף לכללים לגבי הגופים שמורשים להגיש בקשה לגוגל כדי לקבל את המענק יקר הערך, ישנה שורת תנאים לגבי קמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס.ראשית, התמחור המקסימלי עבור כל הקלקה על כל מודעה הוא 2$. בנוסף, הקמפיין מוגבל לתוצאות החיפוש בגוגל וחייב להיות מבוסס רק על מילות מפתח (בלי תמונות ו/או סרטונים). גולשים שיבחרו ללחוץ על המודעה יגיעו אך ורק לאתר של המלכ"ר או העמותה (כלומר, רק הדומיין שלה יכול להופיע במודעה, ובפרט אסורים לינקים לדפים שמהם יוצאים קישורים לאתר חיצוני כזה או אחר). באופן טבעי, גם המודעה וגם מילות המפתח שעבורן היא מופיעה בתוצאות החיפוש חייבות להיות קשורות קשר ישיר למטרות המוצהרות של העמותה. שימוש מסחרי אסור בהחלט.
עוד דרישה של גוגל היא לבצע שינויים בקמפיין לפחות פעם אחת ב-3 חודשים, וכמו כן להתחבר לחשבון (בגוגל אדוורדס) אחת לחודש (או יותר, כמובן). כמו כן, חל איסור לשתף את האתר של העמותה בתוכנית שותפים או לחבר אותו לגוגל אדסנס.
דגשים חשובים נוספים
על-מנת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מההטבה של Google Grants, חשוב מאוד להקדיש תשומת לב גם לאתר - כך שהגולשים שייחשפו למודעה ויבחרו ללחוץ עליה יגיעו לאתר איכותי ומושקע, יתרשמו ממנו ומהעמותה, וישתכנעו לבצע את הפעולות שמנהלי העמותה מצפים מהם לעשות (השארת פרטים, יצירת קשר וכו').יצירת תכנים לאתרים של מלכ"רים ועמותות מחייבת בקיאות ספציפית - מומלץ להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות.