אופטימזציה בגוגל
ישנם כלים רבים לקידום אתרים בגוגל אך הנבחרים שבהם יכולים באמת להציע מקום ראוי לכל אתר שרוצה להתקדם אל מול התחרות הגדולה שקיימת בתחומו. על מנת להשתמש בכלי קידום באינטרנט אין באמת צורך להיות משתמש מקצועי, בכלים פשוטים ונוחים לניהול ולאחר קורס קטן כל אדם אשר חפץ יוכל להשתמש בהם. כל כלי לקידום יוכל להראות מאפיינים אחרים שיוכלו לעזור לקידום אל מול המתחרים.
תחילה על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בדירוג בגוגל יהיה עליכם לעשות התאמה של האתר למנועי החיפוש, תהליך הנקרא אופטימיזציה. אופטימיזציה של האתר תראה למנועי החיפוש איך להציג אותו בחיפושים הרלוונטיים (מילות מפתח), אתם תזדקקו לשינויים חשובים על מנת להוכיח את דירוגכם ולכן ישנם תוכנות עזר שיכולות להציג לכם את הבעיות. בין השיפורים הנפוצים ניתן למצוא שיפור כותרות לכל דף, שיפור תוכן פנימי באתר, תכנון מערך קישורים פנימי וחיצוני.
* דירוג מנועי החיפוש באינטנרט- ניתן לראות כי גוגל הוא הפופולארי ביותר ולכן
מרבית האתרים מעדיפים להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל בעיקר.
אופן הפעולה של מנועי החיפוש
לחברה כמו גוגל יש רובוט, תוכנת מחשב שזוחלת ברחבי הרשת היא עושה זאת באמצעות מעבר בין לינקים. לינקים בתוך האתר שלכם לדפים פנימיים אחרים ובאמצעות לינקים מאתרים אחרים אל האתר שלכם. "הזחלן" מגיע אל דף, קורא את הקוד ומאחסן את המידע. אותו מידע מאוחסן הוא שנקרא האינדקס. המטרה הראשונית שלכם היא לעבור אינדוקס באמצעות גוגל, האינדקס שלכם הוא זה שיקבע באיזה מיקום תדורגו.
כאשר אתם מחפשים בגוגל מילת מפתח, גוגל ינסה לספק את המידע הרלוונטי ביותר וידרג אותו מהטוב ביותר לגרוע ביותר. ככל שגוגל טובים יותר בעבודתם יש סבירות גבוהה יותר שתרצו להשתמש בהם וכך הם ירוויחו יותר. אם כך המטרה העיקרית של גוגל היא לספק את התוכן האיכותי ביותר. בגלל העובדה שמשתמשים רבים יעדיפו לחפש את מילת המפתח דווקא בגוגל עליכם להיות מדורגים במיקומים גבוהים אצלה כדי להיחשף ליותר לקוחות.
דירוג נקבע על פי חשיבות ורלוונטיות. אלגוריתם מסובך המושפע מאלפי משתנים מחליט כיצד ידורג אתרכם ובאיזה מיקום הוא יופיע בכל מילת מפתח. נרצה להתאים את אתרינו לרבים מהמשתנים הללו כדי להיות מדורגים גבוה ככל האפשר, דבר זה נקרא אופטימיזציה. המשתנים הללו יכולים לכלול ביניהם את הנושאים המופיעים באתר, הקישורים המובילים לאתר שלכם, כיצד האתר שלכם בנוי והאם האתר שלכם ידידותי למשתמשים דרך הטלפון. מלבד הדירוג של איכות אתרכם גוגל גם מעריך את איכות האתרים המקשרים אל אתרכם. אם האתרים הללו בעלי שם, רלוונטיים ופופולאריים גוגל יחשיב את אתרכם כיותר אמין מדפים בעלי קישורים מאתרים פחות מעורכים.
ישנם משתנים בהם לא תוכלו לשלוט כדוגמת מיקום גיאוגרפי של חיפוש מילת המפתח, נושאים טרנדיים ואירועים עכשוויים העלולים לשבש את התוצאות (כדוגמת חדשות בנושא מסוים שאינן קשורות באופן ישיר לנושא). אופטימיזציה טובה של האתר למנועי החיפוש יכולה לספק לכם תנועה רבה באתר ולקידום בגוגל בתוצאות החיפוש. במידה ותיעשה בצורה גרועה יהיו לכך השלכות שליליות על מאמציכם להתקדם באופן אורגני.
כאשר אתם מחפשים בגוגל מילת מפתח, גוגל ינסה לספק את המידע הרלוונטי ביותר וידרג אותו מהטוב ביותר לגרוע ביותר. ככל שגוגל טובים יותר בעבודתם יש סבירות גבוהה יותר שתרצו להשתמש בהם וכך הם ירוויחו יותר. אם כך המטרה העיקרית של גוגל היא לספק את התוכן האיכותי ביותר. בגלל העובדה שמשתמשים רבים יעדיפו לחפש את מילת המפתח דווקא בגוגל עליכם להיות מדורגים במיקומים גבוהים אצלה כדי להיחשף ליותר לקוחות.
דירוג נקבע על פי חשיבות ורלוונטיות. אלגוריתם מסובך המושפע מאלפי משתנים מחליט כיצד ידורג אתרכם ובאיזה מיקום הוא יופיע בכל מילת מפתח. נרצה להתאים את אתרינו לרבים מהמשתנים הללו כדי להיות מדורגים גבוה ככל האפשר, דבר זה נקרא אופטימיזציה. המשתנים הללו יכולים לכלול ביניהם את הנושאים המופיעים באתר, הקישורים המובילים לאתר שלכם, כיצד האתר שלכם בנוי והאם האתר שלכם ידידותי למשתמשים דרך הטלפון. מלבד הדירוג של איכות אתרכם גוגל גם מעריך את איכות האתרים המקשרים אל אתרכם. אם האתרים הללו בעלי שם, רלוונטיים ופופולאריים גוגל יחשיב את אתרכם כיותר אמין מדפים בעלי קישורים מאתרים פחות מעורכים.
ישנם משתנים בהם לא תוכלו לשלוט כדוגמת מיקום גיאוגרפי של חיפוש מילת המפתח, נושאים טרנדיים ואירועים עכשוויים העלולים לשבש את התוצאות (כדוגמת חדשות בנושא מסוים שאינן קשורות באופן ישיר לנושא). אופטימיזציה טובה של האתר למנועי החיפוש יכולה לספק לכם תנועה רבה באתר ולקידום בגוגל בתוצאות החיפוש. במידה ותיעשה בצורה גרועה יהיו לכך השלכות שליליות על מאמציכם להתקדם באופן אורגני.