הקמת אתר אינטרנט – כל השלבים

הקמת אתר אינטרנט – כל השלבים

מי לא רוצה שאתר האינטרנט שלו יהיה מושלם? עסקים רבים רוצים שאתר האינטרנט שלהם יהיה הכי טוב, הכי יעל וכמובן, שיגביר את המכירות. אז מהם השלבים העיקריים בתהליך הקמת אתר אינטרנט מושלם? המשיכו לקרוא:
תהליך של הקמת אתר אינטרנט הוא תהליך קריטי מאד המחייב התייחסות לדברים הקטנים, ברוב המקרים על מנת ליעל את העבודה מומלץ לקבל יעוץ או ליווי מאיש מקצוע וזאת בעיקר על מנת שהוא יוכל להכווין אתכם למקומות הנכונים, הזולים והטובים ביותר.
ארבעה שלבים עיקריים בתהליך הקמת אתר אינטרנט
  1. שלב ראשון - מימוש ופיתוח של רעיון מופשט:
    השלב הראשון בתהליך הקמת אתר אינטרנט הוא הנושא של הרעיון עצמו. יש לכם רעיון לאתר אינטרנט מושלם? יש לכם רעיון שאתר האינטרנט שלכם יבלוט על פני אחרים? מעולה, הכילו את כל הרעיון שלכם על דף נייר, ציירו, שרטטו ותנו נראות לרעיון שלכם כדי שהמפתח שבונה את האתר יוכל לקבל מושג מה עובר בראשכם.
    לאחר שתעבירו את הרעיון שלכם בצורה ברורה למפתח הוא יוכל להתחיל לעבוד על סקיצות ודוגמאות לנראות ומבנה האתר.

  2. שלב שני - אפיון האתר:
    שלב האפיון הוא אחד השלבים הקריטים ביותר בכל תהליך הקמת אתר אינטרנט. האפיון בעצם מראה את מבנה האתר, הכפתורים הלחיצים, תפריטים, ניווט הגולש וכדומה. ככל שהאפיון יהיה מדוייק יותר כך האתר שהקמנו יהיה יותר ויותר תואם את ציפיות הלקוח.
    כאשר מדברים על אפיון אתר מתחשבים ב- 4 סוגים של אפיון –
    אפיון טכני – מערכות התוכן של האתר, קוד האתר וכדומה.
    אפיון קהלים – הגדרת קהל היעד שאליו מתאים האתר.
    אפיון עיצוב – כל הפאן העיצובי באתר החל מצבעים, נראות, לוגו וכדומה.
    אפיון אלגוריתם – אפיון זה לא תמיד נדרש והוא כולל את כל הטכנולוגיות המתקדמות באתר.

    לאחר כל אלו ניתן להמיר את האתר למסמך מקצועי שעלפיו יבנה האתר.

  3. שלב שלישי: בחירת ספקים
    לשלב בחירת הספקים יש משמעות חשובה הרי אם תבחרו ספקים לא טובים כל העבודה אינה שווה. לכן, נסו לקבל המלצות על ספקים, נסו לקרוא באינטרנט על חברות שונות, קראו ביקורות ובאופן כללי ניתן לומר כי עליכם לעשות הכל על מנת לודא שהספקים שאתם עומדים לעבוד איתם אכן יודעים את העבודה ואכן יעמדו בלוח הזמנים שנקבע.
    חשוב לזכור, לכל ספק יש עלות ותמחור משלו. אל תקפצו על הספק עם המחיר הזול ביותר מאחר ומחיר זול מעיד על איכות העבודה ולכן, נסו לבחור ספק לפי מחיר שנראה לכם הגיוני וכן לפי תיק העבודות שההיסטוריות שלו.
    על מנת לייעל את העבודה ניתן לפנות למספר ספקים במקביל לקבלת הצעת מחיר ותכנית עבודה או לחילופין לפתוח מכרז אם מדובר בפרויקט גדול.

  4. שלב רביעי: שלב הפיתוח
    זהו, זה השלב בו אנחנו בתור לקוחות יכולים לקחת צעד אחורה ולתת לספקים שלנו לעבוד. בשלב זה הספקים יבנו את האתר, יעצבו את האתר ולאט לאט יעלו אותו לאוויר עד לנראות הגמורה שלו.
    חשוב לא להלחיץ את הספקים ולא לגרום להם לעבוד מהר אך מנגד, חשוב להזכיר להם לעמוד בזמנים שנקבעו.

  5. שלב חמישי: ביצוע בדיקות תקינות ו- QA
    לאחר שתהליך הקמת אתר אינטרנט כבר בשיאו ואפשר לומר כי שלבי הפיתוח והעיצוב מאחורינו זה בדיוק הזמן לעשות בדיקות באתר, לאתר תקלות וביצוע QA. בפועל, שלב זה באחריות חברת הפיתוח או האפיון (לפי מה שנקבע) אך גם לנו בתור לקוחות יש אינטרס שהאתר יהיה כמה שיותר טוב ויעלה לאוויר כמה שיותר מהר. לכן נוכל לעשות חלק מהבדיקות בעצמנו. פשוט גלשו באתר, לחצו על כפורים, עברו בין עמודים ועשו כל פעולה באתר. במידה ואתם נתקלים במשהו שאינו עובד דווחו לחברת הפיתוח על מנת שאלו יתקנו את התקלה.
דף הבית טלפון פייסבוק