אתר מתאים לכל מכשיר, מה זה בכלל?

אתר מתאים לכל מכשיר משרת את הצרכים העסקיים.



אתר מתאים לכל מכשיר זו כבר לא בחירה של חברות הייטק ענקיות כמו גוגל אפל ופייסבוק. אתרים שיודעים להציג את עצמם על כל המכשירים הקיימים בשוק בצורה מיטבית וללא שגיאות הם הבחירה הראשונה של עסק שרוצה להפוך למקוון. בזמנים של פעם, בערך לפני עשור, כאשר עסק היה רוצה להיפתח לשוק הדיגיטלי, היה פונה העסק אל בונה אתרים מוסמך בבקשה לבנות אתר אינטרנט למחשב הביתי. אתרים רגילים היו הדלת של הצרכן לנבכי האינטרנט. כיום השימוש בשולחן העבודה המסורתי לטובת גלישה ברשת הולך ופוחת. את מקומו של המחשב הביתי תופסים המכשירים הניידים והטבלטים. רובם ההולך וגובר של המשתמשים ברשת עושים זאת דרך אותם מכשירים ועל האתרים השונים להתאים את עצמם לשינוי בדפוס השימוש.

  


הגדלת החשיפה -  אתר מתאים לכל מכשיר


אתר מתאים לכל מכשיר חושף את העסק לכמות משתמשים גדולה משמעותית מאתר המיועד לדפדפן במחשב. כשבעים וחמישה מסך כל גולשי הרשת הרגילים עושים זאת מהנייד. אלו מספרים מדהימים, ניתן לראות שהמכשירים הניידים השתלטו כמעט לחלוטין על חווית הגלישה של הצרכן הממוצע. אתרים שמתאימים לכל מכשיר נקראים אתרים רספונסיביים. רספונסיבי מלשון רספונס, בתרגום מאנגלית זה אומר תגובה. אתר שמגיב ומתאים את עצמו לכל לכל גודל מסך. בניית אתרים רספונסיביים היא הדרישה העיקרית מבוני האתרים המודרניים.


כיום ישנן שתי שיטות עיקריות לעיצוב של אתרי אינטרנט. הראשונה נקראת ״עיצוב לשולחן העבודה״ והשנייה נקראת ״עיצוב למכשיר נייד״. בפסקאות הבאות נוכל לראות מה ההבדל בין שתי השיטות.


מה שהולך היום זה להתחיל מקטן לגדול.


עיצוב למכשיר נייד הוא נקודת ההתחלה של השיטה שממוקדת במכשיר נייד תחילה. עיצוב לנייד אומר קודם כל בנייה של אתר שמתאים את עצמו לשימוש במכשיר שגודל המסך שלו קטן משמעותית מגודל של מסך מחשב סטנדרטי. במסך קטן חווית המשתמש שונה מאוד. על תוכן האתר להיות מוצג בצורה שבה יוכל המשתמש לשרת את שתי המטרות העיקריות של אתר עסקי, השארות כמה שיותר זמן באתר וחזרה אליו פעמים נוספות.

לא רק שהעיצוב הספציפי יתאים את עצמו לכל מסך של מכשיר נייד קיים. כיום נהוג לבצע סקרים הממקדים עוד יותר את השימוש של הצרכנים ובוחנים אילו מכשירים נמצאים בשימוש נפוץ באוכלוסיה הזו. כך אפשר למקד במכשיר אחד בלבד את מאמצי הפיתוח.


בגישה של פעם, אתר שמתאים למחשב.


חברות רבות אינן נוטשות את המשתמשים במחשב הנייד ובוחרות בפיתוח שמתחיל קודם כל באתר המתאים לדפדפן במחשב האישי. אתר מותאם לנייד משתלב כפיתוח משנה לפיתוח העיקרי של האתר. המיקוד של צוותי הבניה הוא במחשבים הניידים השונים ובהתאמה לגדלי המסך הסטנדרטיים. כיום, לא ניתן למצוא אתר אינטרנט ללא שתי גרסאות, אחת המתאימה לנייד ואחרת המתאימה למחשב הביתי. עסק שלא בוחר בשתי האופציות עלול להפסיד לקוחות עתידיים.

דף הבית טלפון פייסבוק