קידום ממומן מול אורגני


מהו קידום ממומן ומהו קידום אורגני 


הדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל מרכיב שני סוגי מסלולים, מסלול תוצאות אורגני ומסלול תוצאות ממומן. התוצאות של החלק הממומן יהיו בראש ב 4 התוצאות הראשונות לאחר הקלקת ביטוי  בשדה החיפוש של גוגל. כפי שניתן לראות בתמונה התוצאות הממומנות מופיעות בראש התוצאות והאורגני מתחת, מה שמטעה את רוב המפרסמים הבטוחים כי התוצאות הממומנות לוקחות את מירב צומת הלב. כפי שנראה במחקר בדיקת כמות הכניסות לאורגני נגד ממומן נמצא כי 94 אחוז מהגולשים נוטים לדלג מעל התוצאות הממומנות ויותר להאמין בתוצאות האורגניות, כפי הנראה המודעות שנראות כפרסומות נדחות ע"י רוב הגולשים שמתחמקים באופן אוטומטי מפרסומים ברשת האינרטרנט.
 
 


אורגני מול ממומן


מיקומי תוצאות החיפוש האורגניות מבוססות על דירוג האתר, תוכנו, ואיכותו בהתאם לביטוי המחופש, מיקומי תוצאות המודעות הממומנות מבוססות על הצעת מחיר וכל מפרסם רשאי להציע את המחיר הגבוהה ביותר על מנת להיות בראש התוצאות, כל הקלקה כזאת עולה לא מעט כסף ולא פעם התלוננו מפרסמי המודעות בפני הנהלת גוגל כי המתחרים לוחצים מידי יום על המודעות ובכך יוצרים עומס של הקלקות ומחיר גבוהה במיוחד. הדרך הכי נכונה להתמודד מול הקלקות לא חוקיות הם על ידי מקדם אתרים מקצועי אשר ידע לסנן את כתובות האי פי של המקליקים הזדוניים. שני המסלולים יוצרים תנועה לאתר שלך אך הלקוחות תמיד תוהים מהו המסלול העדיף לעסק שלהם? אם גם אתה נמצא בדילמה זו כדי כי תקרא את המאמר הבא.
 

איך יוצרים מסע פרסום ממומן?


פרסום ממומן דורש ידע כללי בלבד אך כדי להוזיל משמעותית ולמקד את הקמפיין במטרות שלכם כדי לפנות למומחה בעניין. הדבר הראשון שצריך הוא חשבון גוגל איתו תעבוד, לאחר מכן נכנסים לאתר גוגל אדוורדס ופותחים מסע פרסום, הצעדים הבאים הם לבנות מודעות, לבחור ביטויים רלוונטים, לקבוע תקציב יומי, הוספת אמצעי תשלום לגוגל ומודעתך תופיע בין אלפי המפרסמים, הדירוג יקבע לפי דירוג המודעות, מהירות האתר וכתובת האינטרנט אליה יגיעו הגולשים, מי שידורג גבוהה יזכה לכמות חשיפות גבוהה יותר המדירוגים הנמוכים.
 
בשורה התחתונה, צריך להבין שהעלאת קמפיין היא מיידית, אפשרית לכל בעל אתר או דף נחיתה, גמישה מאד לשינויים ואינה דורשת התחייבות כלשהי לתקופת פרסום. למעשה תוכל להעלות, לעדכן ולהסיר מודעות בכל רגע.
שיטת התשלום של גוגל היא Pay Per Click מה שאומר שעבור כל לחיצה על מודעתך תשלם, העזרות בחברת קידום מקצועית תספק לך יחסי המרות נמוכים יותר וממוקדים יותר מה שיכול להסתכם באלפי שקלים של חיסכון.
 
ואם אנחנו בוחרים במסלול אורגני מהם ההשלכות?
המסלול האורגני שונה לגמרי מכיוון שתוצאות גוגל האורגניות מכוונים לפי האלגוריתם שמתוכנת למקם את האתרים האיכותיים ביותר בראש התוצאות, מסלול זה שונה מכיוון שלוקח לא מעט זמן להעלות את איכות האתר ולגוגל לסרוק את כל רשת האינטרנט. הפרמטרים הקובעים את איכות האתר הם כמות הלינקים הנמצאים ברחבי הרשת ואיכותם, מהירות האתר, האם האתר מותאם למובייל ( רספונסיבי ), איכות התוכן הנמצא באתר ומערך הקישורים הפנימי, ישנם פרמטרים נוספים אך הם בעלי ערך נמוך יותר.
 
אם כך מהו המסלול המועדף והאטרקטיבי יותר?
מבחינת חשיפה לתווך הארוך התוצאות האורגניות עדיפות אך אם יש לנו לחץ בזמן או שאנו רוצים למדוד פוטנציאל של מוצר או שירות חדש לפני שאנחנו משקיעים במסע פרסום ארוך כדי להתחיל מקידום ממומן. מחקר קבוצת נילסן מראה כי 94 אחוז מהגולשים פונים לאורגני והתוצאות הממומנות זוכות רק ל 6 אחוז בנוסף נמצא כי 36% מהגולשים חושבים כי אתר שמדורג גבוהה יותר הוא מוביל יותר בתחומו.
 
התהליך של קידום אורגני שונה לחלוטין. מכיון שהתוצאות האורגניות הן התוצאות שגוגל מאמין שהן האיכותיות והרלוונטיות ביותר לביטוי החיפוש, נדרש כאן תהליך עמוק, מקיף וארוך טווח של שיפור האתר והקישורים אל האתר על מנת להפוך את האתר שלכם לבאמת ראוי יותר מהתוצאות האחרות וגם לשכנע את גוגל בכך. תוכלו לקרוא בהרחבה על תהליך קידום אורגני ועל עלויות קידום אורגני. המסקנה היא שאם אנו זקוקים לחשיפה ומוניטין גבוהים יותר ולעסק לזמן הארוך נבחר בקידום אורגני. לפעמים אני ממליץ על השקעה מינימלית בקידום ממומן והשקעה גבוהה באורגני וכך זוכים בשני המסלולים.
 

היתרונות העיקרים של קידום ממומן לעומת אורגני

 
זמינות – תהליך קידום אורגני לוקח חודשים ארוכים לעומת קידום ממומן שמופיע מייד
ביטויים – בקידום ממומן ניתן לבחור כל ביטוי שיעלה בדעתכם לעומת קידום אורגני שבו יש צורך בשינויים פנימיים באתרכם על מנת להתקדם.
מיקומים – בקידום ממומן ניתן לבחור ערים מדויקים שבהם נרצה להופיע למקד את המודעות
זמנים – בקידום ממומן ניתן לקבוע זמנים של הופעת המודעה, אפשרות יצירתית לבחור ימים ושעות.
 
אם כך מהו המסלול המועדף והאטרקטיבי יותר?
מבחינת חשיפה לתווך הארוך התוצאות האורגניות עדיפות אך אם יש לנו לחץ בזמן או שאנו רוצים למדוד פוטנציאל של מוצר או שירות חדש לפני שאנחנו משקיעים במסע פרסום ארוך כדי להתחיל מקידום ממומן. מחקר קבוצת נילסן מראה כי 94 אחוז מהגולשים פונים לאורגני והתוצאות הממומנות זוכות רק ל 6 אחוז בנוסף נמצא כי 36% מהגולשים חושבים כי אתר שמדורג גבוהה יותר הוא מוביל יותר בתחומו.
 
התהליך של קידום אורגני שונה לחלוטין. מכיון שהתוצאות האורגניות הן התוצאות שגוגל מאמין שהן האיכותיות והרלוונטיות ביותר לביטוי החיפוש, נדרש כאן תהליך עמוק, מקיף וארוך טווח של שיפור האתר והקישורים אל האתר על מנת להפוך את האתר שלכם לבאמת ראוי יותר מהתוצאות האחרות וגם לשכנע את גוגל בכך. תוכלו לקרוא בהרחבה על תהליך קידום אורגני ועל עלויות קידום אורגני. המסקנה היא שאם אנו זקוקים לחשיפה ומוניטין גבוהים יותר ולעסק לזמן הארוך נבחר בקידום אורגני. לפעמים אני ממליץ על השקעה מינימלית בקידום ממומן והשקעה גבוהה באורגני וכך זוכים בשני המסלולים. לקבלת ייעוץ צרו איתי קשר בטלפון 052-583-6336
 

תפריט דף הבית טלפוןפייסבוק