קידום אורגני בעידן הסלולרי- קידום ישיר

קידום אורגני בעידן הסלולרי

 
 
השיווק בעידן הטכנולוגי נשלט כמעט לחלוטין על ידי ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק. על מנת להגיע לקהל לקוחות רחב ככל הניתן עלינו לפרוץ את הדרך לאותם הלקוחות הנמצאים מול המסך, בין אם מדובר במסך המחשב או במסך הסלולר כמו שניוודע במאמר זה. כדי להגיע ללקוחות בסלולר המהווים נתח שוק גדול במיוחד, עלינו להתאים את האתר שלנו ללקוחות מהסלולר ולשנות את אסטרטגיה של קידום אורגני בגוגל.
 

סלולר- כרטיס הביקור הדיגיטלי שלך

 
פעמים רבות לאורך ההיסטוריה נתקלנו בפיתוח חדש ששינה את כללי המשחק ונתן יתרון לאלו שהיו מעודכנים. התקופה שבה אנו חיים עם הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים בכל פינה, מאפשרת מגוון רחב של שיטות שיווק ומכירה בצורה חדשנית, יעילה ופרטנית. הסלולר בידו של המשתמש הפך להיות ספר כרטיסי ביקור, המטרה שלנו היא להיכנס לספר זה ולהישאר בו זמן רב ככל האפשר. על מנת להצליח בתהליך השיווק וההטמעה בסלולר עלינו להבין את השינויים שהתרחשו ומה עלינו לעשות כעת כדי להתקדם ולהישאר רלוונטיים בתוצאות מנועי החיפוש.
 

מגוון מוצרי גוגל
 

גוגל האימפריה שמחדשת את עצמה

מאז הקמתה של גוגל לא היו לה כמויות המידע הזמין עלינו הלקוחות שלה, כמו בתקופה הנוכחית בה לכל אחד יש טלפון סלולרי בכיס. הטלפון הסלולרי שינה במידה רבה את היכולות של גוגל להבין את רצון המשתמש ובכך הפך אותה לכלי החיפוש היעיל ביותר. הטלפון הסלולארי נתן למנועי החיפוש יכולת לשלב בין האינטרסים שלנו והמיקום הגיאוגרפי בו אנו נמצאים לבין מאגרי המידע העצומים שלהם. אנחנו משתמשים במוצרים של גוגל (דפדפן כרום, gmail, youtube, google play וכ"ו) באמצעות הסלולר. לרוב אנו גם מאפשרים לגוגל גישה לאלמנטים אחרים בטלפון אלו יודעים לזהות מיקום גיאוגרפי, שאילתות חיפוש נפוצות ואפליקציות בהן אנו משתמשים ונתונים מהם ניתן לאסוף מידע חדש אודות הלקוחות והצרכים שלהם. כל אלה חושפים את גוגל למידע חדש שלא היה זמין עבורם עד כה, להבין במה הלקוחות מתעניינים ולעדכן את תוצאות החיפוש בצורה הרלוונטית ביותר.
 

הנתונים מדברים בעד עצמם

גוגל לא עמלה וערכה את כל השינויים הללו פתאום רבים שיערו את בתחילת הדרך כי הסלולר יתפוס נתח שוק רחב בקרב משתמשי האינטרנט. "סלולר ישתלט על תחום השימוש באינטרנט עד שנת 2014" כך נבאו כבר בשנת 2008 חברת ההשקעות KPCB, ואכן כך היה. בשנת 2014 מספר המשתמשים באינטרנט דרך הסלולר עקף את אלו במחשב.
 

גרף נתוני שימוש באינטרנט מחשב ביחס לסלולר
 

מה לעשות כדי להישאר עדכניים בעידן הסלולר

כעת כאשר אנו מבינים שהסלולר תפס נתח שוק רחב בחיפוש בגוגל ברצוננו להבין מה עלינו לעשות כדי להתאים את האתר שלנו ולשנות את האסטרטגיה בקידום אורגני. גוגל הוציאה עדכון במרץ 2015 המאפשר לאתרים ידידותיים למשתמשי סלולר (מותאמים לנייד) להוביל בדירוגים בסלולר, ועל כן אתרים שלא היו מותאמים לנייד לרוב ירדו בדירוגם. במרץ 2016 הודיעה גוגל כי תשחרר במאי של אותה שנה אלגוריתם חדש בעל מאפיינים ידידותיים למשמשי הסלולר, כאלה שיתנו העדפה לאתרים המותאמים לכך. אם כך הצעד הראשון שעלינו לעשות הוא לדאוג שהאתר שלנו מותאם לשימוש בנייד, זאת ניתן לעשות דרך המפתח שבנה את האתר או באמצעות ממשקים תומכים. מלבד זאת חשוב שטעינת התכנים בסלולר תהיה מהירה ונוחה, רצוי לעיתים לקחת חבילת אכסון גדולה ומהירה יותר כך שהאתר יפתח בקלות.

המטרה העיקרית של גוגל בכל שינוי היא להתאים את האלגוריתם לצורכי המשתמש, כך שחוויית הלקוח תהיה טובה ככל האפשר. השינוי שהתחולל במאי 2016 מאפשר לגוגל באמצעות אלגוריתם חדשני לעבור על פני כל האתר ובאמצעות פרמטרים שונים למדוד את חוויית הלקוח בכל דף בסלולר. המטרה העיקרית שלכם צריכה להיות הלקוח, אותו אדם אליו אתם רוצים לפנות ולספק לו את הסחורה או השירות שלכם. אם כך חשוב לשמור על תוכן עדכני באתר, מערך קישורים רלוונטי לדף הנכנס ונראות טובה של האלמנטים אותם תרצו להציג ללקוח. חשוב גם להתאים את המדיה (תמונות, סרטונים וקבצי שמע) כך שיתאימו לאתר הסלולרי ותהיה גישה קלה ונוחה עליהם דרכו. המטרה העיקרית שצריכה לעמוד מנגד לעינכם היא לפשט את השימוש באתרכם כך שיהיה נוח להשתמש בו במסך הטלפון הנייד.

מלבד השינויים שהתחוללו לטובת אתרים מותאמים לנייד יש להבין את ההשפעה של עדכונים נוספים על קידום אורגני בעידן הסלולרי. ביולי 2014 הודיעה גוגל על עדכון יונה, עדכון המשנה את תוצאות החיפוש לפי הרלוונטיות הגיאוגרפית. הדבר התאפשר לגוגל לאחר תקופת החפיפה והעלייה בשימוש בסלולר (כמו שניתן לראות בגרף העליון). אם כך כדי להקל על המשתמש ולהגיע לקהל לקוחות מתאים יהיה עלינו להנגיש את המיקום הגיאוגרפי שלנו, זאת באמצעות כתובת באתר, נגישות WAZE באתר ובעדיפות עליונה דף עסק פעיל בG+ עם מפה (העולה לרוב עם תוצאות החיפוש האורגני).
 
דף הבית טלפון פייסבוק