מה לא לעשות בקידום בגוגל- קידום ישיר

מה לא לעשות בקידום בגוגל


כבר מזה שנים רבות קמים להם מאמרי מידע המייעצים לרבים על שיטות וטריקים לקידום בגוגל. לאורך השנים האלגוריתם של גוגל השתנה רבות זאת על מנת לשפר את חווית הלקוח ולהתגבר על אותם "טריקים" שמפרסמים במאמרי קידום. עם כל המידע שצף לו ברשת מכל השנים האחרונות חשוב לדעת מה כבר לא רלוונטי ואפילו מסוכן ועל זה נדבר במאמר זה.
 

לינקים- הטוב, הרע והמכוער:

מערך קישורים נכון יכול מאוד לעזור לכם להתקדם בדירוג שלכם במנועי החיפוש, אך מהו מערך קישורים נכון וממה כדאי להיזהר? כמו בכל אחד מהתחומים גוגל שם לו בראש הרשימה את המשתמשים וכך צריך להיות גם אצלכם, דאגו שמערך הלינקים הפנימי של האתר יהיה פשוט וקל לגישה. בעבר היה נהוג לחשוב שכמות רבה של לינקים ברחבי דף הבית עם מילות המפתח העיקריות תעזור לאתר לעלות, כך אכן היה הדבר אך כיום האלגוריתם של גוגל יודע לזהות מערך לינקים לא טבעי והדבר עלול לפגוע בהתקדמותכם.

לאחר שדיברנו על מערך הלינקים הפנימיים של האתר חשוב גם לדבר על מערך הלינקים החיצוניים המובילים אל האתר. בעבר ככל שהיה לך יותר לינקים הייתי בדירוג יותר גבוה, כל לינק היווה יתרון והמרדף אחריהם הייתה המטרה העיקרית בקידום בגוגל. מאז ועד היום גוגל נלחמת בתעשיית הלינקים הלא חוקיים (לינקים שנרכשים בכסף ובעלי מסלול לא "טבעי" אל אתרכם) ולכן ביצעה מגוון של שינויים באלגוריתם כדי לדרג אתרים בעלי לינקים שכאלה במיקום נמוך יותר. כדאי להימנע מלינקים קנויים ולא טבעיים ככלל, רצוי להימנע גם מלינקים מאתרים לא איכותיים בעלי דירוג ספאם גבוהה הפונים למגוון רחב של אתרים שאין ביניהם קשר.


מבנה אתר במחשב ובנייד
 

האתר- הבסיס שלכם להצלחה:

מבנה האתר עצמו הוא חלק מהותי ביותר בקידום בגוגל, על מנת לפשט את הדברים נתמקד במספר נקודות חולשה המשפיעות על דירוג האתר:
 
  1. תוכן כתוב דל - אחת הטעויות הנפוצות של בעלי אתרים המתמקדים בשירות ומוצרים היא להעלות מעט מידי תוכן כתוב. התמונות של המוצרים והעבודות שלכם יכולות להיות מקסימות אך לצערנו כמה שהאלגוריתם של גוגל לא יהיה מתוחכם הוא לא יוכל להבין את פשר התמונה ואת התוכן שלה. אם ברצונכם להתקדם בדירוגכם בגוגל מלאו את האתר בתוכן מעניין וייחודי כזה שלא יהיה קצר מידי ולא ארוך ומסורבל מידי. תוכן באורך של 300-500 מילים עם תמונות פנימיות יסייע לכם לעלות בגוגל.
  2. אחד בפה ואחד בלב- איסור חמור ביותר הוא להסתיר תוכן מפני משתמשים באמצעות טכניקה של קוד מוסתר או פשוט להסתיר אותו בצורה גראפית (תוכן לבן על רקע לבן). האלגוריתם של גוגל מסוגל להבחין בכך שאתם מנסים להציג בפניו תוכן אחד ובפני המשתמשים תוכן אחר, זוהי הדרך המהירה לעונש וליציאה מדפי החיפוש.
  3. דפים זהים ותוכן שחוזר על עצמו- וודאי שלא תכניסו דפים כפולים לאתר (ואם עשיתם זאת הסירו אותם במהירות) אך עם זאת קיימת בעיה של תוכן דומה שחוזר על עצמו. דוגמה טובה לכך היא דפים המדברים על שירות אזורי בו הדף בעל תוכן זהה כמעט לחלוטין בין כל האזורים וההבדל היחיד הוא שם העיר. דפים זהים פוגעים בדירוג אתרכם, אלטרנטיבה טובה היא ליצור דף אחד לכלל הדפים הזהים עם פירוט מלא של המשתנים (כדוגמת דף עם כל נקודות השירות שלכם). דרך נוספת להתמודד עם דפים זהים היא פשוט לכתוב תוכן ייחודי לכל דף. בעיה נוספת עם תוכן שחוזר על עצמו היא בתיאור המאטה ובכותרות טאג, רצוי שלכל דף תהיה כותרת טאג ייחודית משלו ותיאור מאטה המאפיין את הדף.
  4. מבנה לא תומך מכשירים ניידים- מאז עדכון גוגל הבא לתת עדיפות לאתרים הידידותיים בנייד, אתרים בעלי מבנה שלא נתמך בנייד נשארים מאחור. תחילה אתר שאינו מותאם לנייד פוגע בכם, מעל ל50% מהלקוחות עורכים את החיפושים שלהם מהמכשיר הנייד שלהם ואתם מפספסים לקוחות אלו. שנית באינדקסים של גוגל דירוג האתר שלכם נפגע בשל אי ההתאמה לנייד.
 
חשוב לזכור כי המטרה העיקרית שצריכה לעמוד מנגד לעינכם כאשר מדובר באתר שלכם היא נוחות ועניין הלקוח. האתר צריך להיות נוח, הגיוני ומעניין למשתמש. שמרו על תכנים רעננים דאגו לאינטרס של הלקוחות שלכם וכך תגיעו ותשמרו על מקומכם בפסגה.
 
דף הבית טלפון פייסבוק