כל היתרונות של בניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס

כל היתרונות של בניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס

פלטפורמת וורדפרס נחשבת לפלטפורמת ניהול התוכן הטובה ביותר שיש כיום ובצדק. ייתכן שהסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שבניגוד למערכות תוכן אחרות כמו ג'ומלה או דרופל שהיו מסובכות לשימוש ושירתו בעיקר בוני אתרים מקצועיים, היא התחילה באופן צנוע למדי כמערכת לניהול בלוגים קטנים או בינוניים, ולאט לאט הפכה להרבה יותר מזה. הודות לכך, וכפי שנראה מיד, היא הצליחה לשמור על נוחות שימוש גבוהה ועקומת לימוד נמוכה מבלי להקריב את העוצמה שלה.

אז למה דווקא וורדפרס?

קלה להתקנה ולהגדרה

בעבר בניית אתרים הייתה עסק מורכב שדרש ידע נרחב בכתיבת קוד ועיצוב, במיוחד אם היה מדובר באתרים דינאמיים שמשתנים כל הזמן ולא באתרים שנשארים סטטיים מרגע ההקמה שלהם. וורדפרס הפכה את כל זה להרבה יותר פשוט: מרגע שמתקינים את המערכת, אפשר ליצור פוסטים ועמודים בכל כמות שרוצים, ליצור תפריטים, לחלק את האתר לקטגוריות או תגיות ולבחור מבין מגוון של תבניות עיצוב שמגיעות עם המערכת או כאלו שאפשר להוריד (רבות מהן עם התאמה מושלמת לעברית) ועוד...

עורך טקסט עוצמתי

אם להודות על האמת, נכון להיום עורך הטקסט הנוכחי של וורדפרס (גוטנברג) הוא לא מאוד נוח, ולמעשה קצת פחות ידידותי מהקודם שהיה דומה מאוד לוורד. לכן, היום ברוב האתרים מותקן סוג של Builder כמו למשל "אלמנטור". מי שבנה אי פעם אתר במערכת לבניית אתרים כמו Wix יזהה את העיקרון : במקום להתפלל שכל האלמנטים בדף כמו תמונות, כותרות ותיבות טקסט יישבו אחד ליד השני כמו שצריך, אפשר פשוט לגרור אותם מתוך מאגר של אלמנטים, לשנות את הגודל שלהם, את הסדר ואת המאפיינים של כל אחד מהם בנפרד מבלי לפגוע באחרים. 

תוספים

עם הבחירה של בניית אתר על פלטפורמת וורדפרס, נגלה עולם של תוספים ופלאגינים. אותם ה-Builders עליהם דיברנו בסעיף הקודם הם רק חלק מהתוספים (הרחבות) אותם ניתן להתקין לתוך וורדפרס. לכן, הודות לתוספים הרבה מהעבודה של בניית אתרים באופן ידני נחסכת מאיתנו, אפילו אם מעולם לא נגענו בשורת קוד אחת (את התוספים אפשר להתקין מבלי לגשת לשרת האחסון).

התוספים מתלבשים על המערכת הקיימת של וורדפרס ומעניקים לה אינספור יכולות חדשות במגוון של קטגוריות. למשל :

  • אפשרות למשלוח טפסים בסיסיים לצורך קבלת פניות מלקוחות או צירוף לרשימות תפוצה
  • אפשרות למכור מוצרים דרך האתר
  • יצירת גלריות אלגנטיות של תמונות
  • שליטה טובה יותר במראה של האתר בנייד והאצה שלו
  • גיבוי קבצים והגנה טובה יותר מפני מתקפות
  • יצירת כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות באופן אוטומטי

ועוד הרבה יותר...

קידום אתרים

העובדה שניתן להקים אתרים במהירות ולמלא אותם בתוכן הפכה את וורדפרס למערכת המועדפת על מקדמי אתרים, והם מיהרו ליצור בעבורה תוספים כמו Yoast שהופכים את החיים של המקדם, או אפילו מי שרק רוצה לבצע אופטימיזציה לאתר שלו, להרבה יותר קלים.

מלבד הגדרות תגיות הקידום לכל עמוד בנפרד, אפשר לקבוע תבניות לקידום, לחסום עמודים מסוימים בפני גוגל, ליצור מפות שעוזרות לגוגל לסרוק את האתר (מפות אתר) ובעיקר לבדוק שהתוכן שאותו אתם כותבים בנוי היטב למנועי חיפוש (מכיל את מילות המפתח הנכונות). מלבד זאת, אפשר אפילו לקבוע איך כל עמוד ייראה בתצוגה המקדימה בפייסבוק.

 
דף הבית טלפון פייסבוק