מנועי החיפוש וקישורים חיצוניים- לומדים קידום ישיר

מנועי החיפוש וקישורים חיצוניים

שלום וברוכים הבאים, כאן נעזור לכם להבין כמה חשובים לינקים למנועי החיפוש לדירוג אתרכם. בנוסף נסביר על אבולוציית מנועי החיפוש ולמה הלינקים כלכך חשובים להם, איך יוצרים לינקים, מהם לינקים שהם רעים ומזיקים לדירוג האתר ומהם לינקים איכותיים. כאשר אנו יוצרים לינקים הכוונה היא לכוון את הגולשים בדרך הטובה ביותר לאתרך מאתרים אחרים ברשת האינטרנט.
בניסיון להבין למה לינקים כלכך חשובים, הצלחנו לראות איך מנועי החיפוש משתמשים בלינקים לפתרונות דירוג. קשה להאמין שהיה בעבר עולם ללא אינטרנט אבל בשנת 1993 היו בסביבות 600 אתרי אינטרנט בלבד ברחבי הרשת והאתרים האלו היו יפים וכך גם כל דף פנימי באתר. באוגוסט של אותה שנה היו רק כמה מאות של אתרים מוכרים, חברה ידוע בשם OREILLY ומקורביה הצליחו לפתח רשת שנקראה GLOBAL NETWORK NAVIGATOR , רוק חלקיה היו מבוססים כקטלוג אינטרנטי, למעשה זה היה כמו דף עם רשימת לינקים שמכוונת לאתרים. בספטמבר הופיע עוד קטלוג אינטרנטי בשם w3 ובשנת 1994 שהיו כבר מעל 600 אתרי אינטרנט קיימים שני מפתחים ששמם DAVID AND JERRY GUIDE  פיתחו את WORLS WIDE WEB , אתם תכירו את השם יותר מאוחר בשם YAHOO שלמעשה נעשה למנוע החיפוש המבוקש ביותר באותה התקופה, אבל אלה היו מעט אתרים עם מעט אינפורמציה שקוטלגה במנוע. זה היה טוב לאותם הימים כשאתרים לא הכילו כלכך הרבה מידע, אבל ככל שהרשת גדלה הם נהפכו להיות מגושמים, מה שמצאת בתוצאות החיפוש הם רק כתובות אתרים אבל לא מה יש בתוך האתר, הם הציגו לך רק על מה האתר מדבר ואתה זה שצריך להיכנס לאתר ולבדוק האם התוכן שקיים מתאים למה שאתה מחפש. הצעד הבא היה מנועי החיפוש שהתפתחו באותם השנים והיו מנועים מאוד פשוטים, מנוע חיפוש שהיה מפותח מאחרים יצא באפריל 1994 לאור, המנוע הראה מידע מינימלי על כל אתר והיתרון הגדול שלו היה שניתן לחפש אתו מידע בתוך האתר. בשנת 1995 ובשנים הבאות התפתחו מאות מנועי חיפוש כגון: Magellan, excite, infoaeek, hotbot, northern וכמובן המנוע המוכר ALTA VISTA   שבסוף 1995 נהיה פופולארי ביותר. לבסוף בשנת 1998 גוגל הופיע על המסך, מנועי חיפוש רבים נמחקו מהרשת ואפילו ענקיות החיפוש כמו YAHOO  עשו שינוי רציני באלגוריתם החיפוש שלהם, בשנת 2000 YAHOO התחילה להציג את תוצאות כמו גוגל והסירו את כל הפרסומות והכתבות מראש האתר. YAHOO קיימים עד היום ומתקיימים מכמות גולשים פחותה מגוגל בעשרות אחוזים. אבל למנועי החיפוש יש בעיות משלהם כאשר הרשת גדלה והגיע לכמות של בין 2 – 3 מיליון אתרים ומיליונים של דפי תוכן

גרף כמות אתרים לפי שנים
 
הבעיה הייתה להכיל כמות עצומה של מידע שמגיע מכל האתרים ולהציג תוצאות רלוונטיות ומנועי החיפוש נהיו מגושמים, גוגל התבססה על מידע פנימי באתר שהיה מוצג לגולשים. עם הזמן פותח האלגוריתם לדירוג אתרים לפי לינקים, מנוע החיפוש הבין כמה חשוב אתר לפי כמות הלינקים שהיו לו ולא רק הכמות אלה הפופולאריות של אותו אתר שממנו מגיע הלינק.
 
מהו לינק, איך יוצרים אותו
הצלחנו להבין כבר שמנועי החיפוש חיסלו את המדריכים שהיו קיימים בשנות ה 90 וכבר בשנת 1998 גוגל המציאה את הפתרון היצירתי לדירוג שהיה לינקים, עכשיו הגיע הזמן לדעת:
מהם לינקים?
מה הם יכולים לעשות לנו?
ואיך להשיג אותם?
 
מהו לינק?
לינק הוא קישור או סימון טקסט ויכול להיות גם תמונה שמקשרת לדף אחר ברשת או באתר עצמו. העדיפות היא לסמן ביטוי ולהכניס בו לינק ולא לשים כתובת של אתר או דף פנימי באתר שיהיה ארוך ופחות רלוונטי. ישנה אפשרות להוסיף ללינק NOFOLLOW שזה בעצם אומר למנועי החיפוש לא לעקוב אחרי הלינק וכדי שהאתר יתקדם אנו זקוקים ללינקים שכן מאפשרים למנועי החיפוש לעבור בין אתר לאתר. ישנם לינקים שנמצאים בתמונות אך תמיד עדיף לינק בביטוי שכך מנועי החיפוש מבינים על מה מדבר הלינק וכך הלינק מוכיח את עצמו בתוצאות החיפוש ומתברג בהתאם. גם בתמונות ניתן להראות למנועי החיפוש במה מדובר ומומלץ להוסיף ALT TEXT ולתאר בו על מה מדבר הלינק כך מנועי החיפוש מבינים את התמונה והקישור שנמצאים בה.
 

מה לינקים עושים ואיך הם עוזרים לאתר שלנו

לינקים עושים מס' דברים עבורך:
  1. הם עוזרים למנועי החיפוש למצוא את האתר שלך
  2. למצוא את האתר לעיתים קרובות יותר
  3. פופולאריות של האתר ברחבי הרשת
  4. מציאת דפים פנימיים באתר שלך
  5. הם עוזרים למנועי החיפוש לאנדקס את האתר
  6.  
הביטויים בלינקים גורמים למנועי החיפוש להבין על מה האתר שלך מדבר ונשכח לרגע ממנועי החיפוש ונזכור שלינקים יכולים להביא גולשים לאתר שלך ישירות מאתר אחר, כפי שאנחנו מצליחים להבין הדרך לאנדקס את האתר שלך למנועי החיפוש הוא ככל שיהיה יותר לינקים במצביעים עליו כך הוא יתברג יותר טוב לאחר שמנועי החיפוש יזחלו ויקראו אותו, מנועי החיפוש יעכבו אחרי הלינק ידיעו לאתר שלכם וקרוב לוודאי יאנדקסו אותו בהתאם, אתר שאין לו לינקים שמצביעים עליו נמצא בבעיה, קרוב לוודאי שהוא לא יאונדקס לעולם, אחרי הכל אם לאף אחד לא איכפת מהאתר הזה אז למה שלמנועי החיפוש יהיה איכפת, כמובן שכמה שיהיה יותר לינקים זה יותר טוב.
יותר לינקים עושים כמה דברים:
  1. מנועי החיפוש יעריכו את האתר כיותר חשוב
  2. ידרגו אותו לעיתים קרובות יותר
  3. ידרגו יותר דפים מאותו אתר
לינקים לא חייבים להיות רק לדף הבית של האתר, הם גם יכולים להיות לדפים פנימיים באתר וכך גם דפים אלו ידורגו במנועי החיפוש, כך אתם מראים למנועי החיפוש שגם הדפים הפנימיים באתר מאוד חשובים ואולי שווה גם לדרג אותם. לינק הוא טוב, אבל לינק עם טקסט מטמון הוא הרבה יותר טוב, לפעמים אפילו יותר חשוב מלינק עם פופולאריות גבוהה. יכולים להיות לכם אלפי לינקים אך כמה לינקים איכותיים שיביאו אתכם לראש התוצאות וישנם לינקים באתר שלכם שגם חשובים למנועי החיפוש, כאן אנו מדברים על לינקים חיצוניים בלבד אך ישנם גם מערך קישורים פנימי בכל אתר שנותן לגולש אפשרות לעבור מדף לדף וגם הם עוזרים למנועי החיפוש אם הם יושבים בצורה חכמה באתר.
 
מהו PageRank ומהו ערכו?
פייג'רנק זו הדרך של גוגל לדעת מהו ערך של כל דף שמתבסס על איכות הלינקים ופופולאריות, ככל שיש יותר לינקים לאתר כך הערך יותר גבוהה
 
לסיכום נזכור שמטרתם של הלינקים הם לעזור לגולשים ולא למנועי החיפוש למצוא את אתרכם על זה לא דיברנו עד עכשיו אבל צריך לזכור שהלינקים חשובים לא רק מנקודת מבט של קידום בגוגל, הלינקים הנכונים במקום הנכון יביאו אנשים לאתרכם.
 
דף הבית טלפון פייסבוק