איך מנועי החיפוש מדרגים אתרים- האקדמיה של קידום ישיר
ברוכים הבאים ללומדים קידום ישיר

כאן נדבר על איך מנועי החיפוש גוגל ובינג מדרגים אתרים, במדריך זה ספציפית נדבר על מנגנון ההפעלה של האלגוריתם ואיך הוא משפיע על תוצאות החיפוש, במדריך זה נדבר במפורש רק על תוצאות החיפוש הפופולאריות של אתרי אינטרנט בצורה אורגנית, לא תמונות או וידאו וחדשות ולא תוצאות ממומן, רק על תוצאות אורגניות כאשר מחפשים אתרי אינטרנט. 



1. שימוש במילות מפתח
שימוש בביטויים רצויים בכותרת האתר כפי שאנו רואים בתמונה יכול לעזור למנועי החיפוש לאתר את הביטוי שהלקוח דורש, התיאור יעזור ללקוח להבין מה אתה מעוניין להציג לו אך לא לשכוח שגם שם חייב להיות הקשר לביטוי הרצוי, בתמונה נוכל לראות כי הלקוח חיפש את הביטוי "חיפוי זכוכית למטבח" נוכל לראות שבתוצאות החיפוש לכל אתר יש כותרת עם הביטוי ובתיאור הביטוי מופיע לפחות פעם אחת. 

2. ניתוח תוכן
איכות התוכן באתר מעניקה משמעות רבה לגולש, גוגל בודק האם הדף הרצוי יעניק לגולש את כל המידע והפרטים הרלוונטים ביותר עבור המשתמש, גוגל מעוניין בתוכן שהגולש באמת זקוק לו ומרוצה מהשימוש בו ולכן יתן העדפה לאתר עם התוכן המקורי והמעניין ביותר עבור הגולשים.

3. משתמשים ומידע
כאשר לקוח נכנס לאתר שלנו ומייד לאחר מכן יוצא ומחדש מחפש את מילת המפתח ובוחר באחד מהמתחרים שלנו, המתחרה יקבל העדפה על פנינו מגוגל ואנחנו נשאר מאחור ואז נשאלת השאלה, האם הלקוח לא אהב את האתר שלנו או שהאתר שלנו לא מספק את המידע אותו הוא חיפש.


4. מערך לינקים

לינקים פנימיים
אם הרבה לינקים פנימיים באתר מכוונים לדף מסויים ולקוחות לוחצים על הקישור ומגיעים אל הדף הדרוש, דף זה יקבל דירוג גבוהה מאחרים בתוצאות החיפוש.

לינקים חיצוניים
ככל שיהיה לדף זה יותר קישורים רלוונטים ברחבי הרשת ובעיקר באתרים איכותיים, דף זה יקבל דירוג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש. 

5. סמכות הדומיין
גם אם התוכן באתר יהיה מאוד רלוונטי ואיכותי, אין זה אומר שאתרים עם תוכן פחות מעניין ורלוונטי יהיו בתוצאות נמוכות מהאתר שלך. ישנם מקרים רבים בהם יופיע אתר מוערך יותר כמו ויקיפדיה בתוצאות חיפוש ראשויות, זאת למרות שהתוכן בדף פחות רלוונטי ואף אינו מתאים למה שהלקוח מחפש. הסיבה לכך שאתרים כמו ויקיפדיה יופיעו בתוצאות הראשונות היא שיש להם סמכות גבוהה, בשל כמות הליניקים וההתייחסויות אליהם ברחבי הרשת.

6. ניתוח ריגשי
בשונה ממה שמוכר בתקשורת, ברשת לא כל עוד מדברים עליך מפרסמים ומקדמים אותך. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מעוניינים להעלות בתוצאות הראשונות רק את אלו שסובב סביבם שיח חיובי, כאלו שיקבלו ביקרות טובות והשיח סביבם יראה בסה"כ שביעות רצון. מנועי החיפוש מנסים למגר תופעה בא פרסום בעקבות שיח שלילי רחב על עסק או אתר מסוים יגרמו לו לעלות בתוצאות החיפוש. לכן לא כל ביקורת או לינק תורמים לאתרכם, גם התוכן והמסר חשובים.

7. רשתות חברתיות
פייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות יכולות בהחלט לעזור לאתר שלנו. גוגל מעדיף להעניק דירוג גבוהה יותר לאתר אותו לקוחות משתפים בצורה חיובית ברחבי הרשתות החברתיות. שיתוף הלקוחות במידע אקטואלי ועדכני אודות הנושא אותו אתם משווקים יעזור לכם גם למצוא קהל חדש וגם להתקדם בדירוג מנועי החיפוש.

8. סמני הכר של המותג
האם יש יש ברחבי הרשת סמני הכר של המותג שלך? תחשבו על מיתוג וסימני הכר בדוא"ל, תוכנה המייצגת את המוצר שלכם או אפליקציה. 

9. רענון והתחדשות
חידושים ורענון של תכנים מעניינים וחומרים חשובים לגולשים תמיד יתקבלו בברכה על ידי מנועי החיפוש אלו תמיד יתנו העדפה לאתר חדשני ומעניין. עם זאת אין צורך להתעדכן כאשר אין חידושים או חומרים רלוונטיים בתחום.

10. מגוון
מנועי החיפוש מעוניינים למלא את רצונם של הגולשים ולכן במקרים רבים בהם לא ידועה להם בבירור השאלה והיחס של מילת המפתח אותה הם מחפשים הם יציגו בפניו מגוון רחב של אפשרויות. למשל, כאשר אדם מחפש את המילה שף הוא יכול להתכוון למכלול של דברים כמו שף במסעדה, שף פרטי לבית או  פרסום אודות השף הנחשב ביותר בעיתונים.

11. מהירות טעינת האתר
גוגל מדברים הרבה על מהירות טעינת האתר וכמה הדבר חשוב לחווית הלקוח. לקוח שיכנס לאתר שנטען בצורה איטים עשוי לצאת מהאתר לפני הטעינה ולעבור לאחד המתחרים. מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג מדרגים נמוך בתוצאות החיפוש אתרים שטעינתם איטים.

12. מיקום גאוגרפי
מיקומים גאוגרפיים משפיעים על תוצאות החיפוש, לא מדובר רק במדינה בה אתה נמצא אלה גם בעיר ובמיקום המדוייק בו אתה נמצא. לדוגמה, כאשר נחפש מתל אביב בגוגל את הביטוי אינסטלטור גוגל יעדיף להראות לנו את האינסטלטורים שהכי רלוונטיים לעיר תל אביב.


אם כך למדנו שישנם מגוון מאפיינים באתר שלנו המשפיעים על מיקומו ברחבי הרשת. כל אלה הם בהחלט כלליים מרכזיים לפעול על פיהם בשנת 2016 אך עם זאת ישנם עוד גורמים רבים המשפיעים על מיקומכם, כאלו שלא תמיד תצליחו להתמודד איתם לבד ואולי תצטרכו קצת עזרה.   
דף הבית טלפון פייסבוק