איך ליעל הליכי קידום של אתרי אינטרנט?

איך ליעל הליכי קידום של אתרי אינטרנט?


קידום אתרים באינטרנט הוא עניין מורכב שמצריך מחשבה והשקעה רבה, כמו גם יצירתיות ומודעות לחוקי הקידום. זהו הכרח המציאות כאשר רוצים לחשוף את האתר בפני כמה שיותר גולשים, להביא לתנועה ערה ואפשרות לאתרו בקלות במנוע החיפוש גוגל. הנושא איננו מדע מדויק, ניתן לטעות, אולם יש כל העת לחפש אחר עוד ועוד דרכים חדשות ומקוריות על מנת לקדם את האתר.
חשוב מאוד לבדוק מי הוא קהל היעד של האתר. מה בדיוק הוא רוצה או מחפש וניתן לעשות זאת במגוון דרכים. יש להיות ערים לנושאים המעניינים את הגולשים, לשאלות, לבקשות, התעניינות במוצרים ספציפיים, ולכן הכרות עם קהל היעד היא כלי יעיל לקידום האתר. בנוסף, יש לייחס חשיבות לדפי התוצאות. רוב הגולשים לא מייחסים חשיבות לדפי התוצאות המשניים, הם מתמקדים בדף התוצאות הראשון, וכאשר מדובר על ביטוי ספציפי אותו הם מחפשים, יכולים להופיע כמה וכמה כאלה, וממש כמו באולימפיאדה, הראשון בדרוג זוכה במדליית זהב, השני במדליית כסף והשלישי בארד. כל השאר נמצאים כבר בעמדה נחותה יותר. זהו בהחלט עניין מהותי, שכן לכל אתר יש מתחרים וחייבים לגלות עליונות על פני המתחרים.


אופטימזציה לדפי אינטרנט

להתמקד בביטויים רלוונטיים
כאשר גולש מסוים מחפש ביטוי בגוגל, חשוב שהביטוי יהיה עד כמה שיותר רלוונטי לאתר שלכם.
את הביטויים יש לבחור בפינצטה. ככל שהם יהיו ממוקדים יותר, כך גוברים הסיכויים שהאתר שלכם יקבל פניות יותר רלוונטיות. זוהי הדרך להביא אליכם את קהל היעד שלכם ולהניע אותו לאיזושהי פעולה, אפילו אם רק מדובר בהיכרות ראשונית עם אתרכם ומה שיש לו להציע. לאחר מכן הגולש אולי ירצה ליצור קשר, לרכוש מוצר, לשאול שאלות, וככלל, להביע התעניינות. בשורה התחתונה, על הביטויים להיות בעלי נפח חיפוש גבוהה עם תחרות בינונית עד גבוהה.
יש למצוא מילות ביטוי כאלה שיהיו רלוונטיים לתוכן ולנושא הנמצא באתר.
יש לזכור שהתחרות משתנה מביטוי לביטוי, מכיוון רמת התחרות ושחקני המשחק אשר קיימים בה.


אז איך לבחור אלה ביטויים לקדם?
בחירת הביטוי האולטימטיבי – כפי שהזכרנו בחרו ביטוי רלוונטי לעסק שלכם, ועם תחרות שתוכלו להתחרות בה. התחרות מביטוי לביטוי צריכה להיות שונה.
חיפושים – בדקו אחר החיפושים על אותו הביטוי שברצונכם לקדם, ישנם אין ספור דרכים מקובלות לבדוק זאת.
מתחרים – חפשו את הביטוי שברצונכם לקדם בגוגל, ובדקו אלו אתרים מופיעים בעמוד הראשון, בדקו אלה מתחרים כבר נמצאים ב- 10 הראשונה וכמה הם חזקים לאומתכם.

ישנם כלים רבים לבדיקת המתחרים, החיפושים, ומילות ביטוי רלוונטיות.


2 כלים שאנחנו עובדים איתם באופן רציף
יש את הכלי כברירת מחדל שגוגל מציעה לנו שנקרא "מתכנן מילות המפתח".
עוד כלי לחקירת מילות ביטוי נקרא "SemRush" שבאמצעותו תוכלו גם לחקור את המתחרים שלכם.
תוכן האתר
אז איתרנו כבר את הביטויים הנכונים, אך עדיין לא סיימנו. כל אתר חייב להכיל בתוכו תכנים ענייניים ורלוונטיים לנושא בו הוא עוסק, ולא רק, עליהם גם להיות עד כמה שיותר איכותיים ומקוריים. גוגל יודע היטב לזהות מה מקורי ואיכותי ומה לא. וכמו כן, מומלץ מידי חודש לחדש את התכנים, להוסיף מידע נוסף, לצרף סרטוני וידאו, תמונות להמחשה, גם להיבט הוויזואלי ישנה משמעות רבה. אולם, בסופו של דבר מה שנותן את הטון הוא התוכן, יותר מכל דבר אחר. למשל, רצוי שהביטויים הרלוונטיים ימצאו בכותרת הדף, בתיאור הדף, במלל עצמו, ובתגיות התמונה.
אופטימיזציה
בצעו אופטימיזציה לאתר עצמו ולעמוד אותו אתם חושקים לקדם בגוגל.
עם זה מבחינת התוכן, התמונות, האלמנטים, והתגיות השונות.
חשוב לסלול לגוגל את הדרך, הן מבחינת אופטימיזציה והן מבחינת חווית משתמש, ככל שהאתר יהיה מותאם יותר לגוגל כך הקידום שלנו יהיה אפקטיבי יותר.
בדיקות ושיפורים
תמיד רעננו את התוכן באתר ותביאו תכנים ורעיונות חדשים.
מלבד זאת בדקו איפה אתם חלשים לאומת המתחרים שלכם, זה יכול להתבטא ברמת התוכן, רמת העדכון, העיצוב, וכמובן הקישורים. חזקו את הנקודות הללו באופן שוטף.

1. חלה ירידה או עלייה בחשיפה האורגנית - כנסו ל- Google Analytics ובדקו היכן אתם עומדים.
עם חלה ירידה בכמות החשיפה האורגנית מסתבר שמשהו כאן קצת דעך. ויהיה הצורך לבדוק מהו.
ירידה בחשיפה האורגנית יכולה להיות מכמה סיבות, חלק מהסיבות הפופולריות:

2. שינוי מגמתי – ייתכן שהתחום והביקוש קצת ירד, ולכן זו לא אשמתכם ואין ביכולתנו לעשות משהו בנידון.
דרך מעולה לבדוק עם הביקוש לתחום ירד הוא להיכנס ל- Google Search Console (לשעבר webmaster tools) ולבדוק במהלך 3-6 החודשים האחרונים עם חלה ירידה בכמות החשיפה \ קליקים.
זאת בתנאי שבמהלך התקופה אתם נמצאים בעמוד הראשון בתוצאה 1-3.
ישנם גם כלים מאוד שימושיים שיתנו לנו מבט על השוק, עם חלה ירידה או עלייה בתחום.
3. קישורים – ייתכן שהוספתם קישור חזק לאחרונה, שלא תרם במיוחד וגוגל לא ממש אהב את זה.
וייתכן שהוריד אתכם במיקומים. מרגע של הורדת המיקום רוב הסיכויים שהחשיפה האורגנית שלכם תרד איתה. נסו להסיר את הקישור ולראות לאחר מספר ימים מה קורה. (אל תסירו קישורים על בסיס קבוע, הסרת קישורים מרובים יגרמו לנזק רב בתהליך הקידום)
4. שינוי באתר – עם מחקתם דפים, שיניתם תוכן באתר, ייתכן שזה הגורם לירידת החשיפה האורגנית.

5. דפי 404 – כמות גדולה של שגיאות 404 יכולה לגרום לנו לנזק רב בתהליך קידום האתר.
ולכן יש לבדוק את הנושא בקפידה ב- Google Search Console

בדרך כלל ירידה בחשיפה האורגנית מצביעה על כמה גורמים, ויש לבדוק אותם בקפידה.
ייתכן שירידה במיקומים גרמה לשינוי מגמתי בחשיפה האורגנית שלכם.
ואפילו מומלץ לקחת יועץ קידום אתרים למספר שעות לבדיקת התופעה.
קישורים
אתר טוב הוא אתר בו יש חווית משתמש מעולה, קישורים פנימיים וקישורים המפנים אליו מאתרים אחרים. גם לכאן נכנס גוגל. הוא מזהה אתרים עם קישורים כמעניינים יותר, איכותיים ועדכניים, וכאלה שאנשים יהיו מעוניינים לגלוש בהם בשל העניין אותו הם יוצרים. במילים פשוטות גוגל בודק את איכות הקישור. בהרבה מונחים שונים הנקראים פרמטרים שע"פ גוגל יודע בדיוק מה זה איכות ומה לא.
נסו להשיג כמה שיותר קישורים ממקורות שונים וכמה שיותר איכותיים. (תמיד זה טוב..)
חשוב להשיג קישורים מהתחום שלכם וכמה שיותר איכותיים ובכמות יפה. (הדגשה על איכות)
 

 
דף הבית טלפון פייסבוק